تولید و فروش کارواش بخار با قیمت ویژه ی امروز

    دارای گواهی ثبت اختراع دستگاه بخار فوری           

  • از ساعت ۸ الی ۱۶
  • (پنجشنبه ها تا ساعت ۱۴)
۲۴مرداد ۱۴۰۰

مراحل کارواش (شستشو و دوراکلین) ماشین و خودرو


چطور ماشین خود را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن ماشین خود، می توانید تمیز کردن بدنه خودرو و چرخ ساده ماشین را انتخاب کنید، یا می توانید داخل و خارج خودرو را تمیز کنید.

قبل از شروع به تمیز کردن نمای بیرونی، مطمئن شوید که بدنه خودرو شما خنک و در سایه است.

برای تمیز کردن بدنه و چرخ های خودرو از پاک کننده های مخصوص فرموله شده استفاده کنید.

برای تمیز کردن فضای داخلی، کفپوش ها را برداشته و زباله ها را دور بیندازید. فضای داخلی را جاروبرقی بکشید و از کف شوینده برای تمیز کردن فرش و روکش آن استفاده کنید.

با تمیز کردن شیشه برای تمیز کردن داخل و خارج پنجره های خود، تمیز کردن ماشین خود را به پایان برسانید.

بیشتر بخوانید: خرید و فروش کارواش بخار سیار

بخش اول: آماده شدن برای شستن ماشین

مراحل کارواش: آماده شدن برای شستن ماشین

بخش اول: آماده شدن برای شستن ماشین

1- ماشین خود را در منطقه ای سایه دار پارک کنید و اگر بدنه اتومبیل شما زیر نور آفتاب بوده یا با رانندگی گرم شده است، قبل از کارواش و شستشو و تمیز کردن حتما منتظر بمانید تا خودرو شما خنک شود.

این انتظار ممکن است 20 تا 30 دقیقه طول بکشد و از آنجا که گرما می تواند زمان خشک شدن صابون و آب را سرعت بخشد، شما باید منتظر بمانید تا ماشین شما خنک شود تا از ایجاد لکه آب و صابون جلوگیری شود.

قدم دوم:

مراحل کارواش: وسایل لازم برای کارواش

وسایل مورد نیاز برای کارواش

2- وسایل لازم برای کارواش

دو عدد سطل، پاک کننده، اسفنج طبیعی نرم یا یک دستکش شستشو، پارچه، پاک کننده لاستیک، حوله نرم و موم ماشین

تمام موارد ذکر شده را در کنار ماشین خود قرار دهید. این مواد برای تمیز کردن نمای بیرونی خودرو مورد نیاز است

وسایل خود را برای نظافت فضای داخلی نیز جمع آوری کنید

این وسایل می تواند شامل: جاروبرقی، کیسه سطل زباله، شیشه پاک کن، فوم پاک کننده اثاثه یا لوازم داخلی، تمیز کننده فرش، دستمال کاغذی و پارچه باشد.

مراحل کارواش: تهیه دو سطل

تهیه دو سطل آب

3- دو سطل را با آب پر کنید و یک سطل برای خیساندن پارچه شما و دیگری برای شستشوی پارچه شما استفاده می شود.

طبق دستورالعمل، یکی از سطل ها را با شوینده مخصوص ماشین پر کنید وبرای تمیز کردن ماشین خود از شوینده های ظرفشویی یا صابون دست استفاده نکنید زیرا این پاک کننده های خشن خانگی ممکن است موم ماشین شما را پاک کنند.

بیشتر بخوانید: کارواش نانو

بخش دوم: شستن بدنه ماشین

مراحل کارواش:شستن بدنه ماشین

شستن بدنه ماشین

1-ماشین را با شیلنگ شستشو دهید و قبل از استفاده از صابون، تمام سطح خودرو را کاملاً بشویید و  اطمینان حاصل کنید که آلودگی ها و مواد زائد را از بین برده اید تا از خراشیدن اتومبیل خود جلوگیری کنید.

حتما برگ ها، شاخه ها و بقایای دیگر را با دستان خود بردارید و شیلنگ را روی یک محیط فشار قوی قرار دهید تا خاک، مواد زائد و کثیفی که به سختی پاک می شوند را بشویید.

با این حال، اطمینان حاصل کنید که فشار خیلی زیاد نباشد تا موم یا رنگ ماشین شما برداشته نشود.

روشویی خودرو شیشه ها

روشویی خودرو شیشه ها

2- از بالای ماشین تا پایین آن را تمیز کنید و همزمان روی یک بخش کار کنید و پس از اتمام تمیز کردن آن با صابون، مطمئن شوید که هر قسمت را کاملاً با آب بشویید چرا که این کار باعث می شود صابون روی ماشین شما خشک نشود.

مراحل کارواش: تمیز کردن شیشه خودرو

تمیز کردن شیشه خودرو

3- توجه کنید که صابون را با دستمال اسفنجی یا پشمی خوب بمالید و سپس اتومبیل خود را با حرکت مستقیم بالا و پایین تمیز کنید و دقت کنید که هیچگاه  ماشین را به صورت دورانی تمیز نکنید زیرا شستشو با حرکت دایره ای می تواند باعث ایجاد علائم چرخش شود.

مراحل شستشوی اتومبیل

شستشو با اسفنج

4- سعی کنید که در حین کار اسفنج خود را بیشتر تمیز کنید و بعد از هر بار استفاده، آن را در سطل دوم که حاوی آب است داخل نموده و بشویید.

اگر اسفنج شما روی زمین افتاد، حتماً آن را در آب بشویید در غیر این صورت، بقایای ذرات چسبیده به اسفنج ممکن است ماشین شما را خراش دهد.

مراحل کارواشک خشک کردن ماشین

ماشین خود را با هوا خشک نکنید

5- سعی نکنید که بوسیله جریان هوا  ماشین شما خشک شود چرا که این می تواند باعث ایجاد لکه به حالت خط و خش بر روی ماشین شود.

و در عوض، برای خشک کردن خودرو از یک حوله نرم لطیف یا حوله پشمی(مصنوعی یا طبیعی) استفاده کنید و سعی کنید به جای پاک کردن آب آن را خشک کنید تا ماشین شما خشک شود.

بخوانید: بهترین بخارشوی صنعتی

بخش سوم: تمیز کردن چرخ ها

مراحل کارواش: شستن چرخ ها

شستن چرخ ها

1- دو سطل را با آب پر کنید و پاک کننده را در یکی از سطل ها مخلوط کنید و اطمینان حاصل کنید که از پاک کننده ای استفاده میکنید که برای همه سطوح چرخ ایمن باشد و از پاک کننده های سوزآور حاوی اسید و همچنین مواد شوینده ظرفشویی خودداری کنید زیرا  این پاک کننده ها می توانند سطح چرخ های شما را خراب کنند در این مرحله از کارواش یک سطل برای تمیز کردن و دیگری برای شستشوی اسفنج شما استفاده می شود.

مراحل کارواش: تمیز کردن لاستیک های خودرو

تمیز کردن لاستیک های خودرو با برس نرم

2- یک اسفنج نرم را در محلول تمیز کننده خیس کنیدو هنگامی که اسفنج برای چند دقیقه خیس خورد برای تمیز کردن یک چرخ یا لاستیک آنرا در یک زمان از بالا به پایین حرکت دهید و برای تمیز کردن شکاف های کوچک داخل رینگ لاستیک ماشین از مسواک با برس نرم استفاده کنید و اگر چرخ های شما بسیار کثیف هستند، ممکن است قبل از تمیز کردن آنها نیاز به استفاده از چربی گیر داشته باشید.

مراحل کارواش: خشک کردن چرخ خودرو

خشک کردن چرخ خودرو

3- چرخ یا لاستیک ماشین را بشویید و خشک کنید و هنگامی که چرخ شما تمیز شد، آن را کاملاً با آب بشویید تا تمام آلودگی ها و زباله ها از بین بروند و سپس چرخ را با یک پارچه نرم خشک کنید و  مراحل یک تا سه را برای هر چرخ تکرار کنید.

بخش چهارم: تمیز کردن فضای داخلی ماشین یا دوراکلین خودرو

تمیز کردن کف خودرو

1- تشک های کف را بردارید و آنها را تکان دهید تا گرد و غبار، گرد و خاک و زباله ها از بین بروند و آنها را برای تمیزکاری و انجام جاروبرقی در داخل روی زمین قرار دهید با این حال، در صورت تمایل می توانید آنها را بلافاصله جاروبرقی بکشید.

مراحل تمیز کردن خودرو

2- تکه های بزرگ زباله را بردارید و تکه های بزرگ زباله مانند کاغذ، سکه، خودکار و سایر اشیاء را با استفاده از دستان خود از روی کف و زیر پای ماشین خود بردارید و این وسایل را در کیسه زباله قرار دهید.

برای محافظت از دستان خود در برابر کثیف شدن، دستکش لاتکس بپوشید و با استفاده از قطعه فلزی خاک و تکه های زباله را از شکاف های کوچک مانند بین صندلی ها تمیز کنید و اطمینان حاصل کنید که زباله های داخل محفظه را از نگهدارنده های آن نیز جدا نمایید.

داخل شویی اتومبیل داشبورد

3- یک شیشه پاک کن را درون جا لیوان اسپری کنید و بگذارید شیشه پاک کن به مدت 5 تا 10 دقیقه بماند و سپس از یک حوله کاغذی برای تمیز کردن آلودگی و کثیفی استفاده کنید.

همچنین از قطعه فلزی مناسب برای جمع آوری آلودگی و کثیفی از هر شکاف کوچک استفاده کنید.

از طرف دیگر، یک جوراب قدیمی را در انتهای لیوان یا فنجان مسافرتی قرار دهید و سپس لیوان را در جا فنجانی بگذارید و بچرخانید تا آلودگی و کثیفی از بین برود.

جاروبرقی صندلی های خودرو

4- بهتر است که از بالا به پایین جاروبرقی بکشید و  قبل از حرکت به زمین، از بالای صندلی ها، داشبورد و کنسول شروع کنید و از نازل مخصوص و یا لوازم داخلی برای جارو کردن صندلی ها، قسمت های روکش شده و سرپوش استفاده کنید.

از برس مخصوص برای جارو کردن اجزا و سطوح سخت، پلاستیک و فلز مانند داشبورد و کنسول استفاده کنید و برای تمیز کردن شکاف های کوچک و مناطق تنگ، از نازل شکاف استفاده کنید.

صندلی ها را به عقب و جلو تنظیم کنید تا نقاطی که به سختی در زیر صندلی ها تمیز می شوند را تمیز کنید.

تمیز کردن لکه های کفپوش خودرو

5- برای تمیز کردن لکه های فرش از تمیز کننده مخصوص فرش استفاده کنید و پاک کننده را روی لکه اسپری کنید و با یک برس موی سفت آن را روی فرش بمالید.

مراقب باشید که بیش از حد پاک کننده را روی فرش اسپری نکنید زیرا اگر کاملاً خشک نشود باعث ایجاد کپک می شود و برای از بین بردن لکه ها و خشک کردن ناحیه از یک حوله تمیز و خشک استفاده کنید.

اسپری مواد شوینده برای تمیز کردن صندلی ماشین

6- یک پاک کننده فوم را روی لکه های پارچه اسپری کنید و پاک کننده را با یک برس نرم روی لکه بمالید بگذارید پاک کننده خشک شود سپس با استفاده از خلاء آن را طبق دستورالعمل حذف کنید.

اگر لکه باقی ماند، سپس پاک کننده بیشتری را روی ناحیه آسیب دیده بپاشید و دوباره تمیز کنید تا از بین برود.

اگر صندلی های شما چرمی هستند، حتماً از تمیز کننده چرم یا صابون زین برای تمیز کردن صندلی های خود و همچنین سایر اجزای خودرو که دارای چرم هستند استفاده کنید.

استفاده از دستمال مرطوب برای ضدعفونی داشبورد

7- از دستمال مرطوب ماشین برای ضدعفونی کردن داشبورد و کنسول استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که از دستمال مخصوص ماشین استفاده می کنید.

این موارد را می توانید در فروشگاه خودروی محلی خود بیابید برای تمیز کردن نواحی کوچک مانند دکمه های رادیویی، دریچه های هوا و درزهای پانل از صابون پنبه استفاده کنید و اگر دستمال مرطوب ماشین ندارید، یک پاک کننده همه کاره خانگی بدون آمونیاک این کار را انجام می دهد.

تمیز کردن شیشه های خودرو با شیشه پاک کن

8- پنجره ها را با شیشه پاک کن تمیز کنید هر شیشه پاک کن خانگی این کار را انجام می دهد به جای پاشیدن پاک کننده مستقیم روی پنجره، آن را روی یک حوله تمیز و میکروفیبر اسپری کنید سپس داخل و خارج پنجره ها را به صورت مستقیم بالا و پایین پاک کنید پنجره های خود را پایین بکشید تا قسمت بالای پنجره کاملاً تمیز شود.

استفاده از اسپری ضد بو برای داخل خودرو

9- ماشین را دوباره جاروبرقی بکشید با این کار هرگونه آلودگی و آلودگی که در حین تمیز کردن از بین رفته است از بین می رود.

سپس اگر هنوز این کار را نکرده اید، کفپوش ها را تکان دهید و جاروبرقی بکشید آنها را داخل ماشین خود قرار دهید و برای از بین بردن بوهای باقی مانده از ماشین خود، از یک اسپری برطرف کننده بو مانند فبریز استفاده کنید.

و در آخر اینکه برای تمیز کردن مطلوب خودرویتان بدون  اسراف آب و زحمات دیگر آن به کارواش بخار مراجعه کنید.

روشویی ماشین با دستگاه کارواش بخار فوری ژنراتوری سوپر استیم 1000 دما بخار مشهد

 

برای دیدن بیشتر فیلمهای عملکرد کارواش بخار فوری وارد لینک شوید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x