تولید و فروش کارواش بخار با قیمت ویژه ی امروز

    دارای گواهی ثبت اختراع دستگاه بخار فوری           

  • از ساعت ۸ الی ۱۶
  • (پنجشنبه ها تا ساعت ۱۴)
۱۲مهر ۱۴۰۱

کارواش یا شستشو در منزل؟|انتخاب شما چیست؟


کارواش در مقابل شستشو خودرو در منزل

کارواش یا شستشو در منزل؟ کارواش وسیله ای است که برای نظافت نمای بیرونی  و شستشوی بدنه و در برخی موارد داخل خودرو استفاده می شود. علاوه بر بهبود ظاهر و تمیز کردن ، به حفظ ارزش خودرو هنگام فروش کمک می کند.

تعداد خودروها افزایش یافته اند و هر ماشینی نیاز به شستشو دارد. و با مرور زمان و گذشت دهه ها نظافت خودرو تبدیل به یک سنت شده است.

ولی امروزه خودروها توسط متخصصین و افراد خبره  از “تمیز” به “درخشان” و نو تبدیل می شوند.

امروزه دو روش برای تمیز کردن این وسایل نقلیه وجود دارد: شستشوی حرفه ای توسط متخصصین یا شستشوی دستی در خانه توسط خود مالک.

اما هر دو روش مزایا و معایب خود را دارند. اگر صاحب خودرو هستید، مسلم است که با این دوراهی دائمی روبرو هستید که بین شستن آن توسط خودتان یا بردن آن به یک کارواش تخصصی دچار تردید شده اید.

برای صاحبان خودروهای آگاه به محیط زیست، نگرانی دیگری نیز وجود دارد.که در ادامه مقاله توضیح داده می شود.

در این مقاله سعی شده است بین کارواش و شستشوی در منزل مقایسه انجام گیرد و مزیت و معایب هرکدام گفته شود ولی اگر تا پایان مقاله تصمیم شما شستن خودروی تان در منزل است شیوه شستشوی خودرو در منزل در پایان مقاله ذکر شده است.

با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

صرفه جویی در زمان

صرفه جویی در زمان؟

اگر دوست دارید وقت خود را صرف کنید تا خودروی خود را مجددا نو و جدید جلوه دهید، می توانید خودتان آن را انجام دهید.

تنها چیزی که لازم است یک جعبه لوازم، زمان و کار سخت شماست.

برخی از کارشناسان پیشنهاد می کنند که چهار تا هشت ساعت را به شست و شوی خودرو اختصاص دهید تا کاملا تمیز شود.

با این حال گرفتن یک سرویس شستشوی تخصصی که شما را از نگرانی های بزرگ رها می کند گزینه بهتری است هر چند که باید هزینه ای را پرداخت کنید

صرفه جویی در پول

صرفه جویی در پول؟

شستشوی خانگی ارزان تر از کارواش است. هیچ هزینه ای برای شما ندارد، اما خرید لوازم اولیه ، زمان و کار بیشتری می طلبد.

شستشو در منزل فقط به اوقات فراغت، صبر، استقامت بدنی و برخی ابزار نیاز دارد. از طرفی هزینه کارواش تخصصی نیز را باید بپذیرید.

اگر به شستشوی بیشتر در ماه نیاز دارید، احتمال فشار هزینه بیشتر وجود دارد که ممکن است روحیه شما را خراب کند.

یک مزیت قطعی کارواش تخصصی، زمان است و  زمان برای همه پول است.

کارواش تخصصی باعث صرفه جویی در این زمان و انرژی شما می شود که می توانید از آن برای کسب درآمد بیشتر از هزینه ای که صرف شستشو شده استفاده کنید.

همچنین شما را از کار بی‌رویه که می تواند شما را به ناراحتی‌های جسمی سوق دهد و یا از دورهمی های دلپذیرتان محروم کند، نجات دهد.

شست و شوی مضر

تحقیقات نشان می دهد که شستشو در منزل در واقع برای خودرو مضر است. اگرچه پس از شستشو از کار خود احساس رضایت می کنید، اما می تواند به طور نامحسوس آثار خراش زیادی بر روی سطح ماشین ایجاد کند که سطح اولیه و صاف خود را برای همیشه از دست بدهد و آسیب آن بیشتر از کارواش است.

مخصوصا شستن با برس های مخصوص که به شیلنگ باغچه قلاب شده است به همان اندازه آسیب زننده است. این نوع برس که در شست وشو بسیار محبوب است، در واقع کاملاً مخرب است.

علاوه بر این، اسفنج ها خراش های بی شماری را در نمای بیرونی خودرو ایجاد می کنند. نیازی به گفتن نیست که اشتیاق شما برای شستشو در منزل  با دستان خودتان بیشتر از هزینه ای که برای کارواش حرفه ای می دهید به ظاهر ماشین آسیب می رساند.

پس بین کارواش یا شستشو در منزل کدام انتخاب شماست؟

از سوی دیگر، یک کارواش حرفه ای با تجهیزات خود، دقت و مراقبتی لطیف و دوست داشتنی با رنگ خودرو شما دارد.و در پایان کار گویی خودرو شما  به تازگی از نمایشگاه خارج شده است.

اگر برای خودروی خود اهمیت ویژه ای قائلید می توانید با استفاده از  کارواش بخار، تمیزی و درخشندگی را در عین حفظ سلامت خودرو به ماشین خود برگردانید.

دوستدار محیط زیست

علاوه بر این، کارواش ها نسبت به شست و شو خودرو در منزل سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند.

عوامل دخیل در آلودگی عبارتند از؛ استفاده از مواد شیمیایی و شوینده های مضر، مصرف بیش از حد آب و آلودگی جوی ها. شستن ماشین در خیابان یا روی چمن می تواند ده برابر بیشتر از آنچه در کارواش ها استفاده می شود (حدود 50 گالن) آب مصرف کند.

شست‌وشوهای خانگی همچنین منجر به ریختن مقدار زیادی آب کثیف، آلودگی و صابون به داخل ناودان و جوی و کانال های کوچه و خیابان می‌شود. آب های جوی ها تصفیه نمی شود.

بنابراین، هر گونه مواد شیمیایی در رواناب کوچه و خیابان فرصتی برای ورود به زمین ها، دریاچه یا دریا دارد که می تواند به سبزیجات یا ماهی ها یا دیگر گونه های آبزی آسیب برساند.

کارواش های تجاری و دیتیلینگ تخصصی از نظر قانونی موظف به تخلیه فاضلاب به سیستم های فاضلاب هستند. برخی از متخصصان نیز آب شسته شده را بازیافت و دوباره استفاده می کنند.

حالا کدام را انتخاب می کنید کارواش یا شستشو در منزل؟

البته برای داشتن خودرو کاملا تمیز و روشی مناسب حفظ محیط زیست استفاده از شستشو با  بخار و مواد سازگار با محیط زیست برای تمیز کردن وسایل نقلیه مناسب تر است .

بخار در هنگام تمیز کردن خودرو کمتر از یک گالن آب مصرف می کند و نتایج بهتری نیز به همراه دارد.

بنابراین توصیه می شود ماشین خود را در کارواش حرفه ای بشویید از آنجاییکه شما بخشی از جامعه متمدن هستید بهتر است از هنجارهای زیست محیطی پیروی کنید وکارواش محیط زیستی= کارواش بخار را برای تمیز کردن وسیله نقلیه خود انتخاب کنید.

کارواش های بخار در اطراف وجود دارند که ماشین شما را با قیمت های مقرون به صرفه می شویند. شرکتی را انتخاب کنید که همیشه هنگام دیتیلینگ خودروی شما سبز فکر می کند. زیرا کارواش سبز مثل یک نوزاد از دارایی ارزشمند شما مراقبت می کنند.

چرا کارواش بخار

چرا کارواش بخار

در ادامه به تاثیر تمیز کردن خودرو با بخار می پردازیم:

بخار در وسایل نقلیه چندین کار را همزمان انجام می دهد. این فرآیند با استریل کردن ناحیه به سرعت سطوح را تمیز کرده و استفاده از گرمای بخار تضمین می کند که هرگونه کثیفی یا زباله در سطح بدنه و یا بخش موتور ماشین و دیگر قسمتها از بین رفته و با بخار پاک می شود.

بخارشویی این پتانسیل را دارد که درخشش اولیه را به وسیله نقلیه شما بازگرداند.

بخارشوی برای آلودگی و چربی

شست و شو با بخار بیشتر در موتورها قابل توجه است. چربی و کثیفی زیر کاپوت جمع می شود و اکثر مردم فراموش می کنند این قسمت را بشویند .

به علاوه این نوع نظافت نسبت به سایر خدمات کارواش هزینه کمتری دارد. به عنوان مثال، تمیز کردن بخار به مواد شوینده و محلول های کمتری برای تکمیل کار نیاز دارد. بنابراین، مردم با عدم نیاز به خرید وسایل زیاد در پول خود صرفه جویی می کنند.

این روش یک روش عالی برای تمیز کردن مناطقی است که هر روز در معرض گرد و غبار و خاک ناشی از شرایط مختلف آب و هوایی هستند. علاوه بر این، به شما امکان می‌دهد مکان‌هایی با دسترسی دشوار مانند قسمت زیرین صندلی‌ها و اثاثه یا لوازم داخلی را کاملاً تمیز کنید.

با این حال، ممکن است از شوینده های ویژه برای تمیز کردن موثرتر با بخار استفاده شود که به جدا شدن هر چیزی که به سطح چسبیده است کمک می کند. دما به شل شدن پیوندهای بین گرد و غبار انباشته شده و سطح فلز کمک می کند.

بنابراین، کارواش بخار یک گزینه عالی برای شرکت هایی است که خدمات دیتیلینگ و کارواش حرفه ای را ارائه می دهند.

وقتی می خواهید ماشین خود را واقعاً تمیز کنید و کاملاً جدید به نظر برسد، می توانید به تمیز کردن با بخار اتکا کنید، قدرت تمیز کردن با بخار کمک می کند تا درخشش اصلی را به دارایی ارزشمند خود بازگردانید.

بعد از مطالعه مطالب بالا انتخاب شما کدام است کارواش یا شستشو در منزل؟

برای حفظ بیشتر محیط زیست نوعی از کارواش ها هستند که بدون آب کار می کنند و بسیار سازگار با محیط زیست هستند.و مقرون به صرفه هستند.

کارواش بدون آب: عصر جدید نظافت خودرو؟شستشو بدون آب

صاحبان خودروهایی که می‌خواهند سطح براق و رنگ‌ زیبای خودروهای خود را حفظ کنند، معمولاً در امتحان محصولات جدید تمیزکننده خودرو تردید می کنند، هنگامی که آنها شامپو و واکس خوبی مخصوص  ماشین خودشان  پیدا می کنند، بارها و بارها فقط از همان محصولات استفاده می کنند.

با توجه به این نوع نگرش افراد، درک اینکه چرا آنها در امتحان یکی از جدیدترین و انقلابی‌ترین فناوری‌های تمیز کردن خودرو امروز – کارواش بدون آب – تردید دارند، قابل درک می‌شود.

آب نداره؟ به هیچ وجه!

اگر ده سال پیش از شخصی می خواستید ماشین خودش را بدون آب تمیز کند، می خندید و به ریختن آب روی خودرو مورد علاقه خود برای شستن ادامه می داد. با این حال، امروزه این امکان وجود دارد که ماشین خود را بدون استفاده از حتی یک قطره آب تمیز کنید.

تنها چیزی که نیاز دارید پارچه های میکروفیبر غیر ساینده و محلول های تمیز کننده مناسب برای بازگرداندن ظاهر تازه و بدون کثیفی است.

صنعت نظافت خودرو و شستشوی خودرو در خانه دو فعالیتی هستند که بخش بزرگی از منابع آب ما را مصرف می کنند. به همین دلیل کارشناسان صنعتی و دوستداران محیط زیست با یکدیگر همکاری کرده اند تا یک ماده پاک کننده ایجاد کنند که حتی بدون آب هم کار کند.

شامپوهای ماشین باید روی سطح مرطوب استفاده شوند تا اثربخش باشند، اما با محلول‌های کارواش بدون آب این موضوع دیگر محل اعتبارندارد.

کارواش بدون آب: موثر و سازگار با محیط زیست

در حال حاضر، تنها چند سرویس دیتیلینگ حرفه ای وجود دارند  که کارواش بدون آب را ارائه می دهند، نه به دلیل بی اثر بودن، بلکه به این دلیل که حتی خرده فروشان هنوز نسبت به آن اطمینان چندانی ندارند.

این تصور در مورد کارواش بدون آب به آرامی اما به طور پیوسته در حال تغییر است، زیرا کشورهای مختلف قوانینی را تصویب می کنند که مصرف آب ساکنان و مؤسسات صنعتی را محدود می کند.

اگر می‌خواهید بدون آسیب رساندن به رنگ یا اطراف خودرو، حداکثر تمیزی را داشته باشید، به سراغ محصولات کارواش بدون آب بروید.

آنها حاوی مواد شیمیایی خشن نیستند که به محیط زیست آسیب می رسانند، به ویژه هنگامی که با آب کثیف مخلوط شوند. به علاوه اگر ماشین خود را بدون آب بشویید می توانید دیگر نگران قبض هنگفت آب در پایان ماه نباشید.

تمیز کردن آسان، حتی در حال حرکت

انجام کارواش بدون آب نیز راحت و بدون دردسر است زیرا می توانید آن را در هر جایی که ماشین شما نیاز به نظافت سریع دارد، حتی در پارکینگ اداری، انجام دهید.

فقط مقداری پارچه تمیز و نرم در ماشین خود و محلول شستشوی ماشین بدون آب مورد علاقه خود را در صندوق عقب خود نگه دارید و حالا در هر زمان برای تمیز کردن ماشین خود مجهز هستید.

بهتر از همه اینکه با کارواش بدون آب در زمان صرفه جویی می کنید زیرا مجبور نیستید ماشین خود را خیس کنید، آن را با آب بشویید و پاک کنید تا لک نیفتد.

کارواش بدون آب را با نوع دیگری از خدمات سازگار با محیط زیست که  تمیز کردن بخار است همراه کنید چرا که در پایان علاوه بر تمیزی یک خودروی زیبا و براق به دست می آورید، و ضمنا از مزایای اضافی کمک به نجات محیط زیست از آلودگی بیشتر بهره مند می شوید.

و البته این روش از نظر محیط زیستی مناسب شستشو در منزل می باشد.

 شستن خودرو در منزلشستن ماشین در منزل

وسایل لازم:

  • شلنگ اب
  • اسفنج و دستمال یا حوله
  • دو سطل
  • برس برای کشیدن اطراف لاستیک،  روی بدنه خودرو استفاده نشود
  • مواد شوینده ( از مایع ظرفشویی استفاده نکنید زیرا ساینده است)
  • شیشه پاک کن (سرکه سفید و روزنامه هم می توان استفاده کرد)
  • حوله میکروفیبر
  • واکس ماشین

نکات مهم شستشوی خودرو:

هنگامی که بدنه ماشین داغ است، مانند بلافاصله پس از رانندگی یا مدتی که در زیر نور مستقیم خورشید پارک شده است، خودرو خود را نشویید

گرما سرعت خشک شدن آب و صابون را افزایش می دهد و شستشو را دشوارتر می کند و احتمال ایجاد لکه ها یا رسوبات را افزایش می دهد.

سعی کنید ماشین را صبح زود یا اواخر غروب بشویید و در نزدیکی جاده، گرد و غبار یا زیر درخت نشویید که جوانه ها، حشرات و برگ ها ممکن است بریزند و به ماشین بچسبند .

اطمینان حاصل کنید که شیلنگ شما دارای نازلی با فشار کافی برای اسپری کردن است که به شما امکان می دهد در صورت تمایل جریان آب را متوقف کنید. به این ترتیب در کل فرآیند آب کمتری هدر می رود.

  1. آماده سازی
    • در ابتدا لباس خود را تعویض کنید چون قرار است این لباس خیس و کثیف شود.
    • جاروبرقی خود را بردارید و ماشین را جارو بکشید. کفپوش ها را بیرون بیاورید و آن ها را به خوبی تکان دهید تا کثیفی های اضافی قبل از شستشو از بین برود.
    • گرد و غبار و غیره را با استفاده از پولیش خانگی و پارچه روی سطوح ماشین خود از بین ببرید.
    • صندوق عقب را برسی کنید، زباله ها را دور بریزید و آنچه که باقی مانده است سازماندهی کنید تا مرتب و منظم باشد. هنگام تمیز کردن صندوق عقب، بررسی کنید که لاستیک زاپاس و کیت‌های اضطراری شما سالم هستند.
    • کل وسیله نقلیه را با آب اسپری کنید تا کثیفی های سطحی را بشویید و به وسیله نقلیه شما را کامل پوشش بدهد. به تمام ترک ها و شکاف ها توجه کنید و مطمئن شوید که کل وسیله نقلیه را خیس کرده اید.چرخ ها را فراموش نکنید
    • دو سطل آب – یکی بدون صابون و دیگری با صابون آماده کنید. از یک محلول تمیز کننده مخصوص خودروها استفاده کنید زیرا یک پاک کننده خانگی می تواند به سطح آن آسیب برساند.
    • یک محلول تمیز کننده حرفه ای ماشین همچنین باعث می شود تا کثیفی و آلودگی راحت تر پاک شود و فرآیند خشک شدن سریعتر شده و لک آب کمتری روی ماشین باقی بماند.
    • هنگامی که سطل ها را پر می کنید، دستورالعمل های روی پاک کننده را دنبال کنید تا از مقدار مناسب محلول استفاده کنید.مهم است که دستمال ها تمیز و عاری از کثیفی باشد، در غیر این صورت می تواند هنگام تمیز کردن رنگ خودرو را خراش دهد.
    •  از سقف شروع کنید. از دستمال یا اسفنج برای یکبار تمیز کردن استفاده کنید، سپس آن را بشویید.همانطور که هر بخش را تمام می کنید، آن ناحیه را بشویید تا صابون در انجا خشک نشود.
    • در آخرین مرحله پشت ماشین را تمیز کنید، زیرا این منطقه بیشترین کثیفی را دارد.
    • کمی وقت بگذارید و قسمت زیرین ماشین خود را با شلنگ بشویید.
    • می توانید شیشه های ماشین خود را با شیشه پاک کن یا با استفاده از سرکه سفید با روزنامه با حرکات دایره ای و سریع تمیز کنید. اکنون زمان خوبی است که مایع پمپ شوینده شیشه جلو را بررسی کنید و سطح روغن خود را با میله اندازه گیری تست کنید.
    • اسفنج را به صورت دایره ای حرکت ندهید. این می تواند خراش های سبک اما قابل توجهی به نام علائم چرخشی ایجاد کند. درعوض، اسفنج را در طول کاپوت و سایر قسمت های بدنه حرکت دهید.اگر در حین تمیز کردن، دستمال روی زمین افتاد، قبل از استفاده،کاملاً آن را بشویید.
  2. بشویید و خشک کنید
    • پس از شستن هر بخش از ماشین، نازل را از شلنگ خارج کنید و از آب آزاد برای شستشوی وسیله نقلیه استفاده کنید. از بالا شروع کنید و دوباره به سمت پایین حرکت کنید و مطمئن شوید که هیچ کفی نماند.
    • اجازه ندهید خودرو در هوا خشک شود و انتظار نداشته باشید که رانندگی در اطراف کار موثری باشد. هر کدام از  مواد معدنی در آب سخت باقی می ماند. علاوه بر این، از حوله ساینده یا سایر موادی که می تواند خط مویی را در رنگ ایجاد کند، استفاده نکنید.
    • گام آخر استفاده از یک حوله یا پارچه میکروفیبر برای خشک کردن ملایم و کامل خودرو است. از حوله های خانگی خودداری کنید و به جای آن از پارچه برای خشک کردن وسیله نقلیه، با فشار کم استفاده کنید.
    • در حالی که خشک می کنید،پارچه را فشار دهید تا اب ان گرفته شود و انقدر این کار را ادامه دهید تا زمانی که به سطحی بدون رگه و درخشان برسید!
    • مدفوع پرندگان را در اسرع وقت پاک کنید زیرا مدفوع بسیار اسیدی می تواند به رنگ خودرو شما آسیب برساند.

نظر خود را ثبت کنید

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.