تولید و فروش کارواش بخار با قیمت ویژه ی امروز

    دارای گواهی ثبت اختراع دستگاه بخار فوری           

  • از ساعت ۸ الی ۱۶
  • (پنجشنبه ها تا ساعت ۱۴)
۱۱اردیبهشت ۱۴۰۱

اقدام غیرقانونی کارواش ها و استفاده از آب شرب


 

فرهنگ درست مصرف می تواند تا حد زیادی بحران آب را مدیریت کند و با به کار گیری روش های بهینه مصرف تبعات این معضل را کاهش داد اما متاسفانه مصرف بی رویه مردم در مصرف آب و علی خصوص استفاده ی نادرست کارواش ها از آب شرب برای شست و شوی ماشین ها معضلی است که بحران کم آبی را چندین برابر می کند.

 

برق افتادن خودروها در کارواش برای ما یک نشانه است از این که آبی که به سر و رویشان ریخته می شود، خالی از املاحی است که موجب شوره زدن می شود.

پس گزینه استفاده از فاضلاب تصفیه شده در کارواش ها تقریبا منتفی است و وقتی با صاحب دو کارواش در لواسان و تهران صحبت کردیم، آنها نیز همین را گفتند.

 

آنها می گویند آبی که در کارواش تبدیل به فاضلاب می شود، مملو از مواد شوینده و روغن و گریس حاصل از شست و شوست و کارواش ها حتی اگر سیستم تصفیه فاضلاب داشته باشند هم نمی توانند این آب پر از ناخالصی را به حدی تصفیه کنند که خودروها شوره نزند.

 

پس پای آبی دیگر غیر از آب فاضلاب تصفیه شده در میان است، که وقتی خودرویی از کارواشی خارج می شود تمیزی و برق زدنش صاحب آن را کیفور می کند.

جواب این پرسش ما نزد سیدرسول باقری، معاون درآمد و امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران بود، مسئولی که گفت 90 درصد کارواش های استان از آب چاه استفاده می کنند و 10 درصدشان از آب قابل شرب.

 

باقری ساده و راحت از کنار عدد 10 درصد گذشت و گفت کارواش ها نیزمثل هتل ها به صورت قانونی انشعاب آب شرب می گیرند و هزینه اش را پرداخت می کنند؛ اما برای ما که همواره در ماه های گرم سال اخبار مربوط به کم آبی و جیره بندی آب را منتشر می کنیم، این عدد کوچک نبود.

 

باقری می گوید در استان تهران سالانه یک میلیارد متر مکعب آب شرب به واحدهای خدماتی مثل کارواش ها و هتل ها و استخرها فروخته می شود که رقمی سرگیجه آور است.

هر مترمکعب معادل هزار لیتر است و یک میلیارد متر مکعب یعنی عدد یک و 12 صفر جلوی آن، یعنی هزار میلیارد لیتر آب شیرین خوراکی که معادل است با 2000 میلیارد بطری نیم لیتری آب معدنی.

منبع : تبیان

برای آشنایی بیشتر با دستگاههای کارواش بخار  شرکت صنایع دما بخار کلیک کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x